Dag 4, de laatste dag in NYC!

3 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen ons klaargemaakt voor de laatste dag en de koffer in het bagage depot achtergelaten. We hadden in NL al een fietstocht door Central Park met een NL sprekende gids geboekt. Hoewel het hotel aan het park zit zijn we er de voorgaande dagen niet één keer doorheen gelopen: te veel andere dingen ondernomen... 😬. We waren met een grote groep en werden verzocht om achter elkaar het stukje door de stad te fietsen tot aan C.P. Het was een lange sliert met vnl oranje Batavus fietsen. Anthony van Baja Bikes wist leuke info te geven, zodat ook bij de kids vast eea blijft hangen 😉, zoals bij het 'Imagine' gedenkmonument van John Lennon, Sheep Meadow en 'de schildpaddenvijver'. Omdat het park 4 km lang en 800 m breed is was het een leuke manier hier veel van te zien. Het was ook een perfecte ochtend om te fietsen: de zon scheen al vroeg (deze hebben we de 2 voorgaande dagen bijna niet gezien) en zorgt dat een fietstocht op voorhand al geslaagd is 😀.

Omdat we een uurtje later terug waren dan gedacht, hebben we wat gegeten en de 🚖 naar Times Square gepakt. Enige tijd bij Ripley's Believe It or Not rariteitenkabinet doorgebracht en de laatste keer over Times Square gelopen.

Hierna was het tijd om afscheid te nemen van de bruisende stad en bracht de taxi ons naar vliegveld JFK waar we, helaas met een uur vertraging, om 23.00 uur terug vlogen naar Düsseldorf!

New York is een geweldige stad, alles is goed georganiseerd, we hebben ons niet 1x onveilig gevoeld en je hebt na een paar dagen 'de blaren op je voeten van het vele lopen'... We zijn het er alle 4 over eens: het was een mooie bestemming om ons 12 1/2 jarig huwelijk te vieren 😁.

Tijdens de voorbreiding hebben we veel gebruik gemaakt van Erics reisblog en informatie gekregen van familie en bekenden die al eens eerder in NY zijn geweest 👌. Bedankt voor de waardevolle tips!

Liefs van de Nootjes

1. Dolsjes:
    3 mei 2019
    Bryant park overgeslagen 🤣😂😄? Top om alles te lezen nootjes. Wat een fantastische reis zeg.