De 3e dag in New York

3 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

We besloten om nagenoeg voor de deur van ons hotel weer de Hop-On Hop-Of bus te nemen voor de Downtown Tour. Het Park West Hotel is een prima hotel gelegen in het noordwesten van Central Park. Wel wat verder weg van het bruisende stadsdeel maar wel in een rustige omgeving. In de bus kregen op deze manier weer de nodige informatie over de stad, reden we om Central Park heen en konden we aan de zuidoost kant van het park uitstappen om richting de tram te lopen welke we zouden nemen naar Roosevelt Island. Onderweg kwamen we langs de N.Y. Yankees shop waar Q is geslaagd voor een gepersonaliseerd petje. Vervolgens namen we de tram, volgens de kids de battlebus 😂, om de 3 minuten durende overtocht naar het eiland(je) in de East River te maken. Hoewel het de afgelopen dagen prima weer is geweest om een stad te verkennen was het nu wel erg fris buiten en helaas was er op het eiland deze dag niet veel te beleven dus hóp de battlebus (gondel) weer in en terug naar Manhattan.

Terwijl we op weg waren naar de Trump Tower, op Q zijn lijstje, voor een foto passeerden we de Microsoft store en hier hebben Olaf en de kids zich nog goed vermaakt... 😁.

Ook de Nike, NBA en NHL store hebben we gezien en de Grand Central Terminal bezocht. Het grote treinstation van N.Y. is o.a. bekend van de film Madagaskar en Juul vond t geweldig om timelapse filmpjes te maken van de menigte.

Op Times Square, blijft gaaf om hier rond te lopen en te genieten van de bedrijvigheid en de led displays, o.a. de M&M, Levi's en Disney store gezien. Daarna hadden we allemaal vermoeide voeten, nu overigens maar 8,3 km gelopen, van al die dagen al zo bezig te zijn geweest dus weer met de yellow cab terug naar het hotel waar de kids weer als een blok in slaap vielen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nancy:
    3 mei 2019
    Wat fantastisch allemaal en leuke om te lezen wat jullie zo elke dag doen! 👌
  2. Margreet:
    3 mei 2019
    Geweldige leuke blog. Nu onderweg naar Nederland met een mooie beleving en ervaringen van New York.